27 września 2008 - Muzyka Miejsca
Koncert EfektBromby w Spółdzielni Jazzowej będący podsumowaniem trzydniowej pracy warsztatowej w ramach projektu Muzyka Miejsca.
Patryk Zakrocki (Warszawa Ursynów) & Marcin Dymiter (Gdańsk Oliwa)
Koncert był podsumowaniem cyklu warsztatów w ramach projektu Muzyka Miejsca
Sejneńska Spółdzielnia Jazzowa
sobota 27 września, godz. 19.00
wstęp wolny
Patryk Zakrocki: tajemniczy EfektBromby to sedno zagadki sztuki muzycznej. Jak to możliwe, że można wypowiadać się przez Muzykę ograniczając instrumentarium do generatora tonów, szumów, zebranych wcześniej nagrań ze świata? Istota Muzyki przedstawia się tutaj po prostu jako sztuka manipulowania dźwiękiem.
Jest to dla mnie pytanie o INSTRUMENT- czy właśnie stopień opanowania technik gramofonowych i szczere, świadome ich użycie odróżnia gramofonistę -muzyka od disc jockeya, puszczającego ulubione przeboje? Czy ja nadal myślę jak skrzypek,kiedy używam generatora tonów, pozbawionego klawiatury? [w obu przypadkach tylko słuch połączony z koniuszkami palców decyduje o wysokości dźwięku].
Kształtowanie barwy dźwięku na instrumencie akustycznym to operowanie tymi samymi parametrami,które oferuje nam nowoczesna technologia - stosunek tonów do szumów, bogactwo tonów składowych, intensywność, trwanie, atak, wybrzmienie, dynamika, rejestr...
Jeżeli znajdę, lub skonstruuję odpowiedni dla mnie instrument i zapanuję nad jego możliwościami,czy muzyka, którą będę grał będzie tą samą Muzyką którą gram na skrzypcach? Czy Emiter zagra zapętlając taśmy tę samą muzykę, którą gra na gitarze?
Emiter: czy można grać odgłosami ptaków, samplami głosów ludzkich i dźwiękami samochodów. Czy można budować rytmy i pulsacje z szumów? Czy walkman może być instrumentem? Muzyka otwiera przed nami możliowści a zamyka nas granica własnej wyobraźni.
Oczywiście każde narzędzie otwiera świat innych możliwości, ale intencja muzyka, jego upodobania, wyobraźnia i wrażliwość pozostają te same. Zapraszamy na improwizowane słuchowisko elektroakustyczne "EfektBromby"
Patryk Zakrocki ukończył studia wyższe na wydziale filologii polskiej UW, studiował kompozycję u prof. B. Schaeffera, brał udział w Międzynarodowych Kursach Muzyki Współczesnej w Krakowie i Bystrzycy. Skrzypek, perkusista, animator warszawskiej sceny improwizowanej, kompozytor. Autor projektu Galimadjaz, Meoma, EA, Tupika; współpracował z zespołem Mitch&Mitch, kwartetem smyczkowym Nonstop i Improvisersensemble. Opublikował w Polsce i za granicą 9 albumów płytowych i wiele pojedynczych utworów na rozmaitych kompilacjach. Otrzymał I nagrodę za muzykę oryginalną na festiwalu 2 Teatry w Sopocie 2004 i 2 na międzynarodowym konkursie kompozytorskim dla Biennale Sztuki dla Dziecka w Poznaniu 2005. Założyciel Zakładu Produkcji Dźwięku: www.zaklad.org; www.myspace.com/zakrocki
Emiter - muzyk, improwizator. Emiter porusza się w obszarze elektroniki, muzyki improwizowanej. To projekt oparty na elektroakustycznych / elektronicznych improwizacjach. Eksperymentuje z brzmieniem, przetwarzaniem dźwięków towarzyszących naszemu życiu, poszukuje nowego pola dźwiękowego dla gitary elektrycznej. Emiter używa i łączy różne jakości – lo-fi/ hi-fi, czy też dźwięki powszechnie uznawane za zakłócenia. Tworzy instalacje dźwiękowe, słuchowiska radiowe, muzykę do filmów, spektakli i przestrzeni publicznych. Gra do filmów niemych. Współpracuje z artystami wizualnymi i tancerzami. Prowadzi autorskie warsztaty dźwiękowe. Producent muzyczny. Aktualnie gra w projektach: *emiter*, *emiter_franczak* audio video performance, *voice_electronic duo*, *Polish Improvisers Orchestra*, *Linie Północne* (wspólnie z pisarzem Danielem Odiją) oraz z Patrykiem Zakrockim